maandag 22 december 2008

Bravo muziekcentrum!

Ik vond de rondleiding door cultuurstad Kortrijk heel interessant en ik was verbaasd dat er zoveel te doen was rond cultuur.
Het leukste om te doen was het conservatorium met daarbij de Kreun en muziekcentrum Kortrijk. Ikzelf ben graag op de hoogte van alles wat muziek aangaat en vond dit dus zeer interessant. Ik weet nu ook hoe een stad zijn muziekbeleid uitstekend kan uitspelen. Persoonlijk vind ik de aanpak van stad Kortrijk op vlak van muziek zeer goed en zeer beloftevol, volgens mij zullen er heel wat groepen het grote publiek bereiken als de stad Kortrijk hen zo goed kan en zal steunen als werd gezegd op de infodag.
In het Guldensporenmuseum vond ik het leerrijk om te zien hoe men een museum voor iedereen toegankelijk, boeiend en interessant kan maken. (de manier waarop kleine kinderen rondgeleid werden bijvoorbeeld) Het filmpje op het einde is een ideale afsluiter en een goede toespeling op de realiteit.
De Buda vond ik iets minder boeiend omdat dit vooral beeldende kunsten en andere zijn en dit ligt mij niet zo. Het was tof om te zien hoe Kortrijk voor alle kunsten een plaats wil bieden in de stad. Als de stad alles kan uitbouwen zoals we daar hebben kunnen zien, is dit veelbelovend voor Kortrijk.
En tenslotte Futurotextiel, daar heb ik vooral onthouden hoe men van niets kan opbouwen tot een ideale tentoonstelruimte.

door Lucas Vanblaere
1BML

Geen opmerkingen: