maandag 22 december 2008

Interesse voor de hele uitstap

Het eerste bezoek van ons groepje ging richting het Buda Kunstencentrum. Ik heb die “Budascoop” al eens bezocht met mijn school enkele jaren geleden om een film te bekijken. Dus de omgeving kwam mij bekend voor. Het interessants aan dat bezoek vond ik de info die we verkregen over de evenementen die ze daar organiseren, zoals het evenement “Next” waarvan je ondertussen in heel Kortrijk een affiche ziet hangen. Het was leuk om te horen dat Kortrijk toch een populaire stad is voor kunstenaars, zelfs internationale kunstenaars.
Vervolgens bezochten we Futurotextiel. Daar vond ik niet alles zo interessant toch waren er enkele leuke kunstwerken. Een kunstwerk die ik mij herinner is die eco-wagen, waarvan de banden gemaakt zijn van o.a. aardappelen, dat vond ik wel indrukwekkend.
Het muziekcentrum vond ik ook heel leuk, vooral dan die rondleiding in het gebouw, de studio’s, …
Het was al aan het donkeren toen we toekwamen in het museum van Kortrijk 1302. Ook al waren we wat moe, toch vond ik dit wel het meest interessante van al de bezoeken. Er stonden heel mooie dingen i.v.m. de Gulden Sporenslag, en er speelde een film af over datzelfde thema, wat mij zeker sterk interesseerde.

door Stefano Aprile
1BML

Geen opmerkingen: