maandag 22 december 2008

Kortrijk ontdekken...

Donderdag 4 december. In mijn agenda stond: “Namiddagje cultuur ontdekken in Kortrijk”. Wat moest ik daar van verwachten…

De eerste stop was het Muziekcentrum,… Klonk interessant, en dat was het eigenlijk ook wel. We kregen te horen welke projecten allemaal lopen, we namen een kijkje in de opnamestudio’s en we kregen de gloednieuwe concertzaal te zien.
Vervolgens werden we verwacht in Museum Kortrijk, waar 1302 liep. Dit was voor mij een absolute afknapper, en ik was dan ook blij te horen dat we om 15h30 in het Buda Kunstencentrum verwacht werden. Het bezoek aan de Budatoren was voor mij het interessantste van de dag. Het was niet alleen een mooi gebouw, maar ook een boeiend plekje met een aantal mooie werken van, nu nog onbekende, artiesten.
Als afluiter brachten we een bezoek aan Futurotextiel. Niet altijd even vernieuwend, maar ik vond toch dat er af en toe spectaculaire werken bij zaten. Kort samengevat: “Kortrijk en cultuur zijn twee woorden die verrassend goed samengaan!”

door Lore Tuytens
1BML

Geen opmerkingen: