donderdag 18 december 2008

Boeiend? Dat zeker!

Op 4 december deden we met de ganse klas een cultuuruitstap in Kortrijk!
Eerst bezochten wij het Museum 1302, waar we uitleg kregen over de geschiedenis van de Guldensporenslag. Op een bepaald moment kon je door een ‘kader’ naar buiten kijken en men had daar dan een ‘plattegrond’ gemaakt van hoe Kortrijk er vroeger uitzag. Dat vond ik wel zeer mooi gedaan. Het filmpje op het einde van de rondleiding was wel grappig en tegelijk een goede samenvatting.
Daarna gingen we naar het Kunstencentrum Buda. Daar gaf een man ons uitleg over de werking van het Buda. Dit vond ik persoonlijk zeer interessant omdat wij later misschien kunnen samenwerken met hen.
De volgende halte was Futurotextiel. Daarvan was ik wel een beetje ontgoocheld. Ik had het veel groter verwacht. Ik vond het wel prachtig wat ze met dat oude gebouw hadden gedaan.
De laatste stop was het CK. Dit vond ik persoonlijk het interessants omdat het vooral rond muziek draaide. We mochten in de studio’s een kijkje gaan nemen, men gaf uitleg over de werking. Voor jonge mensen was dit zeer interessant.

door Siel Masselis
1BMK

Geen opmerkingen: